I morse läste jag den här artikeln på IDG: https://computersweden.idg.se/2.2683/1.702679/kompetens-it-bolag. Den beskriver att IT-branschen skriker efter kompetens, men inte lägger några pengar på att vidareutbilda sin personal.

Med den otroligt snabba teknikutveckling som vi befinner oss i just nu är ständig kompetensutveckling för medarbetarna centralt. Vi på R2M har valt att satsa på lärande och ser det som en konkurrensfördel på marknaden. Vi har infört en ny roll, Chief Learning Officer (CLO) som ansvarar för att kompetensutvecklingen går åt rätt håll och att vi genomför kompetenshöjande aktiviteter regelbundet. Vi jobbar enligt en struktur med R2M Academy som bas. Det är en heldag som vi genomför fyra gånger per år där alla anställda träffas för att diskutera, inspireras och utvecklas tillsammans. Vi gör det både genom att dela med oss av våra egna erfarenheter, ta in externa talare, hålla workshops och labba tillsammans. Utöver R2M Academy jobbar vi med lärande i våra team som ses en gång per månad och med personligt lärande. Totalt lägger vi en dag per månad på lärande. Det är bäst i branschen!

Att vi lägger så här mycket resurser på lärande beror på att vi ser att det hjälper oss att utvecklas som företag och kunna skapa mer värde åt både våra kunder och våra anställda.

I torsdags genomförde vi R2M Academy på vårt kontor. Det blev en otroligt lyckad heldag som vi kommer att skriva mer om på bloggen inom kort.